Dag 20 - thuis

Sharons verhaal

rain 19 °C

Na 19 dagen mijn verhaal te hebben gegeven, is het niet meer dan eerlijk dat Sharon ook haar verhaal doet. Hier is haar samenvatting van de reis:

Zo ik moest even bijkomen en weer goed dingen herinneren. Maar hier komt ie! :)
20 dagen op vakantie…! Wat moet ik allemaal mee? En heel belangrijk: wat ga ik allemaal aandoen?!
Maanden van te voren bereiden we de reis voor. Weken van te voren begin ik mijn kleine koffertje in te pakken. Mini shampoo, wasmiddel niet te vergeten etc.. uiteindelijk is het gelukt om alles in een klein koffertje te krijgen! Dat is heel moeilijk voor een vrouw… we vertrekken vanaf Amsterdam en komen aan in Brussel. Ik kan 1 ding aanraden: eet geen salade in Brussel! Ze doen alles overdreven veel in azijn. Verder was Brussel heel gezellig met alle barretjes. Koken met bier was mij nog onbekend, ik wist niet dat dit lekker kon zijn! Dit gaan wij dus ook een keer uitproberen. De tweede dag gingen we naar Brugge. Dit was echt superromantisch! Het allerleukste was het rijden in de koets:) ik beeldde me al helemaal in een hoepeljurk en alles wat daarbij hoort. Ik weet niet wie de (kostuumdrama) serie North and South heeft gezien, ik moest in Brugge daar de hele tijd aan denken. De basiliek was prachtig! Normaal gesproken kan ik het interieur in kerken overdreven vinden, maar deze keer maakte deze plek me echt stil.. in Kortrijk runde een heel lieve vrouw een schattige bed and breakfast. het ontbijt en de inrichting waren heel sfeervol en warm. Wat we niet mogen vergeten is dat mijn droom uitkwam: het eten van crème bruléé na twee jaar! De volgende dag staat parijs op het programma. Wat mij nog bij is gebleven is het eerste moment dat we aankwamen en met de metro wilden. Het was super druk en hectisch omdat iedereen uit zijn werk kwam. Natuurlijk mogen we de overheerlijke croissants, stokbroden en chocoladebroodjes niet vergeten. Het hotel had ook een hele kleine lift whahah. Wat me bij is gebleven, is het Louvre museum. Van buiten ziet het er al indrukwekkend uit, maar van binnen is het nog mooier en groter! Ikzelf was nog nooit in een museum geweest dus ik keek mijn ogen uit! Na alle indrukken was mijn hoofd weer vol creativiteit voor mijn creatieve hobby’s. ik ben blij dat we allebei wandelschoenen hadden aangeschaft! Je loopt en ziet heel veel! Het was heeel moeilijk voor me om niks aan te raken! Wanneer ik iets mooi of interessant vind, dan wil ik het aanraken. Gelukkig hield Ornan me goed in de gaten. Het was ook leuk om elkaar te fotograferen bij een beeld whahah. De dag erna zijn we naar de Eiffeltoren geweest. Ik dacht, dit gaat wat worden.. iedereen heeft het daar altijd over. Wij vonden het niet zo mooi. De weg erheen was bezaaid met 1 en al dezelfde kraampjes en toen we er eenmaal waren dacht ik.. knap in elkaar gezet, maar erg lelijk al dat staal. (wat het verder ook mag zijn whahah sorry voor de bewonderaars) misschien is het in de avond mooier.. de volgende dag vertrekken we naar Dijon om mijn volgende eetwens uit te laten komen… het eten van de lokale specialiteit boeuf bourguignon! Het was heerlijk en mam.. jij maakt het op de goede manier klaar! Whahah arme ornan kreeg last van zijn buik na het eten van het rauwe gehakt, waarschijnlijk kwam dit door het warme weer. Lyon was heel sfeervol en gezellig, maar helaas ook erg warm! De volgende keer is het denk ik beter om in de lente op vakantie te gaan.. na Lyon volgt Chambéry. De weg erheen begint al goed met vele bergen kleine schattige dorpjes op de bergen. Wat ik hier nog van weet, is dat het heel erg geregend heeft! Het cafeetje waar we in gingen schuilen had een supergezellige muziekzender opstaan, het was jammer dat het overdag was anders had ik wel even willen dansen! Verder was de funghi-pizza met champignon en gerookte zalm super lekker! Het had een echte krokante dunne korst en was in een steenoven gebakken echt super lekker! Op de volgende dag bezoeken we de haven van Aix Les Bains. Hier wil ik zeker nog een keer naar toe! Er was een rockfestival gaande, een soort van lowlands-flevofestival-idee op heuvelachtig gebied aan een meer. Echt heel erg leuk. Als ik mijn zwemspullen mee had genomen.. het water was heel helder en het was lekker weer.. in de avond konden we bijna geen restaurant vinden die open was of plek had. Gelukkig vonden we er nog eentje. In dit restaurant hebben we Bruce ontmoet! Dankzij hem kregen we een Engelse menukaart en het was een gezellige avond. Ook kon ik mijn Engels goed oefenen! De laatste dag in Frankrijk :( wat zal ik die croissants gaan missen zeg! Wat ik mee zal nemen in gedachten is de kleding! Echt superleuke jurkjes, heel elegant. Wel jammer dat het zo duur was in Frankrijk.. whahah Ornan was wel blij dat ik een kleine koffer had, kon ik ook niet zoveel kopen! Op naar Geneve! Ik vond dit best spannend, nieuwe mensen leren kennen enzo. Maar dit viel uiteindelijk heel erg mee! (de hartelijke groeten aan Thomas, Carolien, Ximena, Ramon en Lud) De groep was echt heel aardig en humoristisch! Wat heb ik met ze gelachen zeg en wat was het bijzonder om voor het eerst echt in de bergen(de Mont Blanc) te wandelen. Dit had ik niet van mezelf verwacht! Het was ook spannend voor mij om in zo’n treinlift naar boven te gaan de berg op. Aangezien ik het eigenlijk al eng vind om op een keukentrapje te staan whahah. Tijdens de tocht probeerde ik echt stil te staan bij het feit dat ik echte bergen zag en geen schilderij.. en heel soms keek ik naar beneden om te kijken wat het uitzicht was en hoe hoog we zaten. Ik moest niet te lang kijken anders verloor ik mijn oriëntatiegevoel. Vaak hadden we maar een meter of minder om te lopen (omdat ik niet zo atletisch ben whahah). Onderweg kwamen we ook beekjes tegen die heerlijk verkoelend waren. Van klimmen krijg je het warm dus het kwam goed uit toen Ornan en Thomas water uit een beek in een zak hadden gedaan zodat we ervan konden drinken, het zulk lekker water heb ik nog nooit gedronken! Ik was trouwens heel blij met de bergschoenen en de rugtas want ik had alleen maar open wandelsandaaltjes meegenomen! Ik had daar zeker mijn voeten opengehaald. Wanneer we op de trein terug wachten, is er een vervelend chinees vrouwtje die voor wil dringen. Dat was echt lachen! Hoe ze het ook probeerde, ze kwam niet langs ons. Toen we met de trein bij het station waren aangekomen, wilde ze dat 1 van ons een foto van haar en haar gezin maakte! Blijkbaar had ze niet door dat wij degenen waren die haar hadden tegengehouden whahah. Verder waren de avonden heel gezellig met de waterpijp en de laatste avond had ik echt gemengde gevoelens. Aan de ene kant hartstikke leuk en aan de andere kant vervelend om afscheid te nemen :(. Wat zal ik de omgeving missen zeg! Het voordeel van dat het uitgaansleven eerder stoptin Geneve is dat het ook eerder begint. Dat zou ik ook wel in Nederland willen. De route naar Milaan was erg mooi! Ook weer veel bergen en dorpjes. Wat me bij is gebleven van Milaan is dat de Italianen heel erg druk en veel met hun handen praten. Ze kunnen super goed koken! Alleen had ons hotel een hard bed en was het erg koud. Het leuke daaraan is dat je romantisch tegen elkaar aan kunt liggen :). In Verona mocht ik alleen de kerk in tenzij ik een jasje aandeed. Ik deed dat maar. Wat gaan er trouwens veel Nederlanders naar Italië! Vooral in Venetië! Ik had me Venetië een stuk minder druk voorgesteld, maar er zullen behalve ik vast wel meer mensen daarheen willen. De gondelbootjes en de maskers waren erg leuk om te zien. Hier gaan we nog een keer naartoe als het wat minder druk is. Wat ik ook wel grappig vond was dat er een keertje ezel op het menu stond hahah. Thirza, jij wilt heel graag Tiramisu eten in Italië! De dag erna reizen we met een luxe 6-persoonscoupé naar Innsbruck langs prachtig landschap. Net schilderijen. Treinreizen door Europa is echt aan te raden! Je ziet zoveel! Het plaatsje Innsbruck is prachtig zo in de bergen! Daar hebben we een mini-bergwandeling gedaan nog in de spirit van de Mont Blanc. We hebben een superdeluxe en romantische hotelkamer met uitzicht op de bergen, echt leuk als je in bad zit en je kijkt uit over de bergen. Dat uitzicht wil ik wel elke dag :) ook hebben ze overheerlijke, luchtige smakelijke muffins! Wat zou hun geheim zijn?! ’s Avonds hebben we heerlijk gegeten in een Indisch restaurant zonder spijsverteringsproblemen achteraf whahah dit was wel even spannend! Het restaurantje zag er heel leuk en sfeervol uit, net of je in India was. Hier wil ik nog een keer naartoe! Wat mis ik de Alpen! Na het ontbijt de volgende dag vertrekken we naar Duitsland. München heeft hele leuke, sfeervolle en gezellige markten. Hier wil ik een keer heen met Kerst! Wat me opviel was, dat ze net als in België ook supergrote bierglazen hebben! Wow, en dan denk je hoe krijg je zoiets op? Veel plassen ofzo? In Frankfurt hebben ook luxe maar aparte badkamers. De badkamer was geheel doorzichtig! Dus privacy heb je niet… hier vonden we wel wat op. Wanneer ik naar de wc wilde, dan ging Ornan in het uiterste hoekje bij de deur staan en andersom. Frankfurt is een zeer geschikte stad voor zaken! Dus hier zal ik aan denken met project! Op de terugweg naar Nederland zitten we in een luxe ICE-trein. Dit is zeer prettig reizen! Lekker even een kopje thee halen in het restaurant van 3 €! De service maakt de prijs weer goed. Zo dit was een superleuke prachtige reis en we hebben zoveel gezien dat het me niet lukt om een kort stukje te schrijven! Iedereen zou dit moeten doen met hun partner of vrienden! Groetjes Sharon en natuurlijk Ornan.